Zamień ten tekst na URL Webhooka

🔮 Trendy na 2024 rok – okiem Design Practice

3 minuty
🗓
8 stycznia
Maria
Gabrowska

Zajrzałyśmy wgłąb szklanej kuli i sprawdziłyśmy, co będzie modne w 2024 roku w designie. I jesteśmy super podekscytowane! Koniecznie przyjrzyj się tym trendom, żeby nie ominęły Cię smaczki, które obecnie będą na topie. 🔥

Witaj w przyszłości designu! 🔮

W tym wpisie zanurzamy się w fascynującym świecie, gdzie kreatywność spotyka innowacje, a UX łączy się z wyrazistymi interfejsami.

Rok 2024 obiecuje nam dynamiczny rozwój w web, UX, UI i brand designie wprowadzając do gry nowe technologie i pomysły, które zrewolucjonizują sposób, w jaki doświadczamy cyfrowego świata.

Przygotuj się na podróż pełną wciągających trendów, które nie tylko przykuwają uwagę, ale także dodają niebanalnego smaku standardom projektowania.

Oto nasz przewodnik po najgorętszych trendach w designie na 2024 rok! 🚀

🎨 UX/UI design

Co wiemy? Ano to, że interfejsy muszą być angażujące. I to teraz jest na topie! To, na czym nam najbardziej zależy, to zatrzymanie uwagi odbiorcy i wciąganie go wgłąb strony. Tym zwiększamy konwersję i budujemy dobre doświadczenie z marką.

Jak będziemy nad tym pracować w 2024? 👇

🤖 Augmented reality

Nowoczesna technologia rzeczywistości rozszerzonej pozwala stworzyć naprawdę wciągające produkty cyfrowe, które znacznie zwiększają interakcję, zaangażowanie odbiorcy i konwersję.

I jak możesz to wykorzystać w designie? Różnorodnie!

Dobrym przykładem tutaj są wirtualne spacery po nieruchomościach, albo wirtualne przymierzanie okularów na ekranie urządzeń cyfrowych. 👓

🚶‍♀️ Wirtualny spacer po wystawie w muzeum brzmi śmiesznie? A nie powinno!

Dzięki AR jest to jak najbardziej możliwe. Połączenie technologii z kulturą i sztuką może przynieść niesamowite efekty, a zwłaszcza, gdy chce się przykuć uwagę młodszego pokolenia.

AR może też dodatkowo wspomóc kupujących, dając im możliwość testowania, jak dany mebel/kolor ściany/dekoracja sprawdzi się w ich wnętrzu. 🏠

🕹️ Mikrointerakcje

Mikrointerakcje to obecnie totalny must-have. 🙌 W sumie to rzadko już widuje się profesjonalne strony, które z nich nie korzystają.

Dlaczego? Nie tylko zwiększają zaangażowanie, ale też:

→ zapewniają natychmiastową walidację użytkownikowi, np. czy dany przycisk jest klikalny,

→ pomagają oszczędzić miejsce (nie potrzebujesz dodatkowych komunikatów),

→ skracają ścieżkę konwersji (bo czynią interfejs bardziej przejrzystym),

→ znacznie urozmaicają obcowanie z produktem cyfrowym.

To mała rzecz, która przynosi niemałe rezultaty. Czasem prosta mikrointerakcja ładowania strony robi różnicę – użytkownik wie, że strona działa, tylko musi chwilę poczekać na jej załadowanie.

📺 A o mikrointerakcjach sporo możesz nauczyć się za darmo w naszych bezpłatnych lekcjach interaction designu – o tutaj.

🗣️ VUI, czyli voice user interfaces

Coraz więcej urządzeń jest tworzonych tak, aby odpowiadać na polecenia głosowe. A więc rośnie też zapotrzebowanie na odpowiednie interfejsy!

Sporą popularnością cieszą się urządzenia typu smart – aktywowane głosem. To na przykład Aleksa, która zgasi Ci światło w sypialni, gdy ją o to poprosisz, albo asystent Google, który włączy klimatyzację.

Użytkownicy stają się coraz bardziej otwarci na interakcje z taką technologią. A VUI kierujemy w stronę, gdzie łączy się je chętnie z ciekawymi interfejsami graficznymi. 🙌

🧠 AI, czyli sztuczna inteligencja

Od spersonalizowanego feedu po przewidujące zachowania swoich użytkowników interfejsy – integracja sztucznej inteligencji umożliwia tworzenie produktów zdolnych do analizy, bardziej skoncentrowanych na użytkowniku i jego cechach.

Przyszłość projektowania opiera się na ścisłej współpracy między ludźmi a AI właśnie. Designerzy mają za zadanie zaprojektować środowisko dla tej relacji, podczas gdy AI dostarcza narzędzi do analizy danych i dynamicznego dostosowywania produktów cyfrowych.

🤓 Psst! Ciekawi Cię, kto i jak przewiduje trendy? Opowiada o tym Ola Kulińska, w 22. odcinku Design Practice. Koniecznie zajrzyj! ❤️

🌐 Web design – projektowanie stron internetowych

A co nas czeka w web designie? 👀

I tutaj mamy kilka typów:

1️⃣ wyraźnie zaznaczone boxy na stronach,

2️⃣ glassmorphism, czyli efekt szkła, półprzezroczystość, rozmycie i cienie, które nadają elementom szklany, trójwymiarowy wygląd,

3️⃣ jak cyfra trzy, to i projekty 3D! 3D i minimalizm to super sposób na balans pomiędzy głębią, a prostotą projektów,

4️⃣ dynamiczna typografia [ruchoma, kinetyczna, animowana] i duży, oversized tekst,

5️⃣ interaktywny storytelling, czyli dodawanie elementów na stronie, które będą przeprowadzać użytkownika przez jej strukturę w czasie rzeczywistym (to mogą być proste animacje),

6️⃣ *motion effects! Czyli to, co uwielbiamy – subtelne animacje, mikrointerakcje, przesuwające się elementy.. Podobnie jak w UX/UI. 🔮

Web design w 2024 roku zdecydowanie skłania się ku kombinacji funkcjonalności, niebanalnej estetyki i interaktywności. ✨

💡 Ciekawostka – jaki kolor króluje w 2024?

Pantone’s colour of the year for 2024: Peach Fuzz!

Jak to określił Pantone:Subtelnie zmysłowy, PANTONE 13-1023 Peach Fuzz to ciepły, brzoskwiniowy odcień, który daje klimat życzliwości i czułości, symbol troski, współpracy i dbałości o społeczeństwo.

Lekko vintage, wyraża przeszłość, ale w nieco nowoczesnym ujęciu. Naszym zdaniem świetnie sprawdzi się zarówno w rzeczywistości, jak i online. 🙌

A Ty co uważasz? Hot 🔥 or not? ❌

👩‍🎨 Brand design, czyli projektowanie marek

Przyjrzyjmy się też trendom, których powinniśmy wypatrywać w strategiach marek! To, co wymieniliśmy sobie w poprzednich akapitach bez wątpienia ma bardzo duże przełożenie. 🕵️

Wyróżniliśmy trzy:

✅ Autentyczność

W 2024 marki powinny stawiać na autentyczność. To oznacza, że stawiamy nacisk na transparentność wartości i praktyk biznesowych. I to też oznacza, że coraz bardziej marki powinny angażować się w relacje ze swoimi odbiorcami – dać się poznać, polubić, zbudować coś razem. Suchemu marketingowi mówimy nie! ❌

🌍 Sustainability, czyli zrównoważony rozwój

Planetę mamy jedną i o nią należy dbać z całych sił. O tym wie już większość konsumentów, dlatego coraz głośniej mówi się stop szybkiej modzie, przetworzonemu jedzeniu i nieetycznej produkcji. I temu trendowi muszą sprostać też marki – dbając o etykę, środowisko, ograniczone zużycie zasobów. W kontekście cyfrowym również, bo chcemy zmniejszać nasz ślad węglowy tak bardzo, jak jest to możliwe.

🪄 Motion design – po raz trzeci na pudle!

Będziemy szukać świeżych sposobów na autentyczność i wyrazistość. I idealnym sposobem na to jest szerokopojęty motion design! Ciekawa, kinetyczna typografia, albo animowane logo… Możliwości są niezmierzone. Serio. I to lubimy, bo coś się dzieje!

🍿 Zresztą zobacz tutaj, jak taki kinetyczny brading prezentuje się w akcji!

Także jeśli się czegoś uczyć w 2024 – to z pewnością projektowania interakcji i animacji. 🙌

🧑‍🎓 Chcesz nauczyć się interaction designu?

W naszej ofercie znajduje się kurs, który kompleksowo przedstawi Ci zagadnienia tworzenia animacji, interakcji i prototypowania. Interaction Designer pomoże Ci rozwinąć pożądany skillset, obok którego i klienci, i pracodawcy, nie przejdą obojętnie.

Co myślisz o tych trendach? A może czegoś brakuje na tej liście?

Koniecznie daj znać w komentarzu! ❤️