Na jedną noc do Berlina Wschodniego – podróż przez badanie treści
Projektowanie treści i badania doświadczeń użytkownika to partnerstwo trwające przez cały cykl życia produktu cyfrowego. To podróż wykraczająca mocno poza graficzny interfejs użytkownika. W trakcie spotkania weźmiemy na warsztat temat podróży. Skupimy się na trzech momentach w produktowym świecie. Pierwszy to budowanie osobowości i strategii treści dla nowego produktu. Będziemy bujać w obłokach i myśleć szeroko. Następnie skupimy się na detalach treści już istniejącego produktu, na tym jak zadbać o każdy krok naszej wycieczki. Na koniec będziemy odważnie wyruszać w nieznane i zastanawiać się nad lokalizacją produktu, np. do innych warunków kulturowych.
W trakcie warsztatu dowiesz się:
- jak można testować istniejące mikro-treści,
- jakie są podstawowe praktyki badawcze pomagające projektować treści,
- jakie podejście badawcze sprawdzi się na różnych etapach życia produktu cyfrowego,
- jak zaprojektować prosty dyferencjał semantyczny,
- jak można testować istniejące mikro-treści,
- jak można badać modele mentalne użytkowników w ramach lokalizacji.
Kasia Zerka
Badaczka UX, psycholożka. Zajmuje się badaniami od 10 lat. Obecnie pracuje w Google, a po godzinach w Instytucie Psychologii PAN zastanawia się nad naszymi relacjami z robotami społecznymi. Kocha muzykę elektroniczną, zbiera winyle i opaski festiwalowe.