Słuchaj użytkowników, ale zrób to z głową.
✏️ Notatki z wykładu – KLIK
Śmiało dodaj coś od siebie, jeśli masz ochotę! Możesz edytować plik :)
📒 Notatki z wykładu w PDF – POBIERZ
📒 Prezentacja w PDF – POBIERZ
📝 Praca domowa w PDF – POBIERZ
📓 Bonus - Q&A z Elementarz UX #1 w PDF - POBIERZ
O czym będzie:
Jeden z prekursorów UX – Alan Cooper powiedział kiedyś, że użytkownicy są jak dzieci z przedszkola, głośno mówią czego chcą i chcą tego natychmiast, ale nigdy nie powinniśmy im dawać dokładnie tego, ponieważ, jak dzieci, nie do końca znają się na tym co dla nich najlepsze. Z drugiej jednak strony cała filozofia UX jest oparta na tym, żeby dać użytkownikowi tego, co potrzebuje najbardziej. Jak to zrobić mądrze?
Opowiem Wam o tym, jak wydobyć od ludzi informacje potrzebne do projektowania doświadczeń i weryfikować z nimi wasze pomysły. Przejrzymy dostępne metody badań, aby skupić się na jednej, którą w swojej pracy będziecie spotykać najczęściej – testach z użytkownikami. Zarówno tymi formalnymi z budżetem, jak i zwinnymi partyzanckimi ;) Dzięki temu będziecie wiedzieli jak skorzystać z wiedzy jaką dają Wam użytkownicy, nie popadając w pułapki dosłowności.
W swoim wykładzie Gosia odpowie na pytania:
☞ Dlaczego warto badać i kiedy to robić aby miało to sens?
☞ Co zrobić jeśli mówią Wam, że na badania nie ma kasy?
☞ Jak zaplanować i przeprowadzić testy użyteczności (nawet jeśli jesteście introwertykami)?
☞ Jak weryfikować projekty nie manipulując wynikami?
☞ Co to znaczy, żeby mądrze słuchać użytkowników ?
Gosia Chomentowska
Projektantka UX i badaczka z ponad 9-letnim doświadczeniem. Żartobliwie uważa, iż zajmuje się godzeniem wymagań biznesu i IT z potrzebami użytkowników. W swojej ścieżce kariery miała przyjemność współpracować zarówno ze startupami jak i znanymi markami tj. Agora, Alior Bank, mBank, Play, Pekao S.A., Samsung, czy BNP Paribas. Wykładowca w szkole Coderslab na kierunku Digital UX. Aktywny członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Po godzinach miłośniczka psów i narciarstwa zjazdowego.